click..click

Home Islam resepi sugar glider

Friday, October 14, 2011

im azly's daughter=)

Posted by atul azly at Friday, October 14, 2011

Salam alaik
Abu Darda ada meriwayatkan yang Rasulullah SAW ada bersabda:
"Sesungguhnya kamu akan dipanggil pada hari Kiamat nanti dengan nama-nama kamu dan juga nama-nama bapa kamu, maka perelokkanlah nama-namamu." 
(Hadith Riwayat Abu Daud)



makne name saye=)


RRamah
AAlim
BBijaksana
IIkhlas
AAbadi
TTulus
UUntung
LLemah-lembut
AAsli
DDinamik
AAdil
WWarak
IIdealistik
YYakin
AAdil
HHarum





alhamdulilah..indah maksudnye kan??? Semoge sye akn jd seorang yang seindah name yang diberi..insyaallah,trus berushe untuk mnjadi lebih baik n yang terbaik..

kalu dbri maksud yg lbh spesifik RABIATUL tue maknye yang ke empat @ taman yang indah…eh sy yng 1st lar..pttnye name “wahid’ah” hehehehhe oky ADAWIYAH mean ubat,penyembuh @ penawar



setelah mencari dan terus mencari akhirnya aku menemui teori yang menarik tentang angka 19 nie..



Tatkala diteliti kalimah Bismillah di dalam susunan huruf-huruf arab, ia terbina dengan 19 huruf. Fenomena angka 19 dan kelipatannya di dalam Al Quran memang sudah cukup lama dibicarakan namun tidak semua ‘minda muslim’ mahu melihatnya dan menghayatinya. Menariknya, pengkaji-pengkaji ilmu nombor rata-rata bersetuju bahawa SIMBOL NOMBOR hanya ada Sembilan Angka kesemuanya iaitu 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 dan 9. Dimulai dengan simbol angka 1 dan di akhiri dengan simbol angka 9. Maka, MESEJ ALLAH melalui kod metamatik 19 huruf yang membina kalimah Bismillah ini seolah menggambarkan SEGALANYA DI ANTARA 1 dan 9, yakni “DIALAH YANG AWAL DAN YANG AKHIR” sejajar dengan firmannya dalam surah Al-Hadid ayat 3 yang bermaksud:
“Dialah Yang Awal dan Yang Akhir dan Yang Zahir serta Yang Batin dan Dialah Yang Maha Mengetahui akan tiap-tiap sesuatu.” QS 57:3
Kod metamatika 19 pada Bismillah ini juga memperlihatkan suatu formula metamatik agung yang membuktikan MUKJIZAT Al-Quran yang dipenuhi dengan KERANGKA KEKUNCI METAMATIKA ULUNG yang tak mampu dicipta oleh manusia. Jika dicampurkan angka yang kelihatan ini (iaitu 1 dan 9) ia akan membawa kita ke satu nilai akhir iaitu SATU (1+9 = 10 seterusnya 1+0= 1). Bukankah ayat Bismillah merupakan AYAT PERTAMA (SATU) yang tersusun di dalam Al-Quran??!.
Tidak cukup dengan itu, penemuan-penemuan oleh mereka yang mengkaji al-Quran telah menemui berbagai Rahsia Keajaiban yang membukti ALLAH adalah GURU METAMATIK melalui kitabnya Al-Quran. Antaranya:
  • AL-QURAN mengandungi 114 surah iaitu 19X6
  • Ada 6346 rangkap ayat (termasuk 112 Bismillah yg tidak bertanda iaitu 19X334 (menariknya 6+3+4+6 = 19)
  • BISMILLAH disebut 114 kali, walaupun ianya mudah dilihat ketiadaannya disurah 9 (ianya disebut dua kali didalam surah 27) & menjadikan 114 =19 x 6.
  • Dari surah 9 yang tidak ada Bismillah sampai kesurah 27 yang mempunyai ekstra Bismillah, jaraknya genap 19 surah surah.
then lahir pada bulan disember or lebih tepat dalam bulan rejab
Semasa kecilnya dia degil dan nakal. lbu bapanya patut mendidiknya dengan baik agar dia dapat menerapkan nilai-nilai yang baik. Ketika sudah dewasa, dia suka bersikap merendah diri dan bersikap tidak tahu menahu. Ini agak berlainan dari sikapnya semasa kecil. Walaubagaimanapun hidupnya selamat dan sentosa.





    0 budak comel komen:

    Post a Comment

     

    my journal story Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review